Midjeväskans återkomst!

När jag gick i högstadiet köpte jag en gul midjeväska i nylon från något fräckt märke som en oerhört tuff skateboardtidning tipsade om. På fotona i Edge, som tidningen hette, så var det världens snyggaste accessoar. I butiken, med viss hjälp av en snygg säljartjej, blev den om möjligt ännu snyggare. Givetvis kostade den betydligt mer än vad man hade råd med på den tiden.

Väl hemma blev den där fruktansvärt snygga väskan aldrig använd.
När skulle man ha den? Vad skulle man ha i den?
Den var inte ens snygg hemma i pojkrummet.


En gul fannypack.
- Vad tänkte jag egentligen?

Ändå sitter jag idag, cirka 15 år senare och funderar på om det inte vore lite kul att köpa en midjeväska från Sandqvist. Lite hipstercoolt sådär. Eller så skulle jag kanske bara se ut om en tysk turist.
Jag gissar på det sistnämnda. Men visst är jag sugen på en midjeväska att förvara.. eh.. något i.

/ D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0