Varm om benen

Om jag säger Dickies tänker du förmodligen på:

a) Fullvuxna män i shorts som spelar skatepunk.
b) Arbetarprogram på Discovery Channel.
c) Rockabilly.
d) Något helt annat.

Personligen tänker jag på mina grå chinos som införskaffades på Solos nedervåning på mellandagsrean cirka 1997. Nu för tiden sitter de på min morfar. De ser fortfarande nya ut.

Dickies chinos består till ytterst stor del av materialet polyester. Vintertid betyder det iskallt.
Men ingenjörstruppen på Dickies har löst problemet med att bygga in långkalsonger i byxorna. Eller rättare sagt fodra dem med rutig flanell. Effekten när man viker upp sina byxor är därför enastående.

Visst, meteorologerna hävdar säkert att det snart är vår men jag lovar att flanellen är underbar mot låren även nästa höst. Och förmodligen ett tag framöver. Minst 13 år i alla fall.

/ D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0