Nostalgi


På vårterminen i nian så hade jag precis insett att jag var komplett värdelös på att åka skateboard och att jag kanske skulle tona ner World Industries- och DC-prylarna till förmån för lite mindre skatebetonade klädesplagg.
Jag och min vän Kristofer åkte då ifrån vår lilla hemstad Åmål till min nuvarande hemstad Göteborg för att handla fräcka kläder på butiker som Volt och OneOff. Jag köpte allt som oftast några fräcka Dickieschinos, någon Dunderdonskjorta i vad som liknade våtdräktsmaterial och alltid något stilrent plagg från Carhartt. Workwear med andra ord. Oftast något som fräcka magasinet Edge skrivit om.

Carhartt hade alltid grymma grejer till rätt bra pris, även om det ska läggas till att jag aldrig gillade deras löjligt fula våtdräktsjackor. Alla som hade haft Filatröjor året innan ägde en sån.

Workwearmärket Carhartt var därför länge förknippat med min fräsiga skateperiod hos mig. Men nu, i runda slängar 15 år senare så har jag återfunnit märkets storhet. Bra priser, bra kvalitet och sköna plagg. Väl värda att kolla upp. Igen.

Förresten hittade jag ett par av mina gamla Dickieschinos häromdagen. De satt på min morfar och var i helt ok skick för att vara lika gamla som en niondeklassare.

/ D

Kommentarer
Postat av: Isa

Jag va faktiskt cool i min Filatröja...

2011-02-12 @ 02:28:53
Postat av: Jonas Boström

Snälla säg att du hade Buffaloskor Fredrik, Snälla!

2011-02-12 @ 08:26:28
Postat av: Fredrik

Jonas: Lägg märke till att det är David som skrivit detta inlägg, men ja, jag ägde nog ett par buffalo en period :).

2011-02-12 @ 08:43:37
URL: http://enfinkarl.blogg.se/
Postat av: D

Klart du var, Isa.

Hade du Championtröja, Adidasbyxor med knäppning i sidorna och Filaskor också? Jag ägde själv två av tre.



Förresten, Psycho Cowboy var ett sånt där coolt märke också. De ska jag skriva om framöver. Och Aqua Limone.

2011-02-12 @ 09:00:31
URL: http://enfinkarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0