Killar vi gillar: Jason Lytle

Grandaddy var ett band som influerat mig oerhört mycket, jag har alltid haft en förkärlek till syntar men även gillat country och americana. Grandaddy fogade ihop de där två motpolerna till något helt fantastiskt trevligt.

Jason Lytle stod för mer eller mindre allt: Låtskrivande, sång, inspelning, de små roliga syntarna och samplingarna som jag dyrkar. Allt.


Dessutom har Jason, som den gamle skateboardåkare han är, oftast varit sjukt snyggt klädd på ett sådär lite slarvigt, slackeraktigt och amerikanskt "Jag-bryr-mig-egentligen-inte-men-det-blev-rätt-bra-ändå"-sätt. Lite skogshuggare, lite skatare, lite preppy. Bara avslappnat och nästan alltid jävligt coolt. Till och med de där fruktansvärda truckerkepsarna och skatemössorna med skärm som han envisas med att ha på sig får han att fungera.

Men visst, hans soloplatta Your Truly, The Commuter och Grandaddys sista skiva kanske inte är det bästa jag någonsin hört, men glöm aldrig att det här är killen som gjorde The Sophtware Slump.

/ D

Kommentarer
Postat av: Jerry

Jag fick äran att ha en privat skatesession här i Göteborg i Area51 med Jason och trummisen i DOLL förra vintern.. Mycket trevlig snubbe. Duktig på att åka var han med, trots sin ålder.

2011-09-07 @ 12:49:57
URL: http://svenssonsbild.tumblr.com
Postat av: David

Härligt! Känner en viss avundsjuka.

Han är väl gammal proffsskatare, va?

Har för mig att han var på god väg i alla fall.



Du har en grym Tumblr, förresten!

2011-09-07 @ 13:46:11
URL: http://enfinkarl.blogg.se/
Postat av: Jerry

Ja, han var väl på väg dit i yngre dar. Han brukar visst skata med en de stora gamla namn hemma enligt vad han berättade.. Kommer dock inte ihåg vilka han nämde :p



Tack så mycket! Hittade en hel del inspiration här med. Redan klickat hem 3 par skor pga av er blogg. Era jävlar..

2011-09-07 @ 15:11:32
URL: http://svenssonsbild.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0