Så här vill jag se ut när jag blir stor

Har alltid fastnat för små detaljer när jag inhandlar kläder och en kille som absolut har koll på detaljer är Thom Browne. 2001 startade han sitt eget märke och har slagit igenom stort. Killen är brilliant som gjort om snittet på hur en klassisk kostym ska se ut! Om Thom själv får välja ska byxorna sys upp precis ovanför ankeln och samma sak gäller ärmarna på kavajen. Han bär nästan alltid en vit button-down skjorta med svart slips och en silverklämma. Självklart har han på sig ett par klassiska svarta brogues, fast helst utan strumpor. Som om inte det var knasigt nog (på ett bra sätt) brukar han ha på sig skjorta och cardigan när han tar sin morgonjogg i Central Park.
Jag hoppas att jag kanske någon gång under min livstid får chansen att bära en kostym från Thom Browne, men jag är tveksam då priset för en måttsydd historia ligger runt en normal månadslön och lite till.
Tom Brun, svensk översättning.
Detta är perfektion

/ F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0