Danska accessoarer

Fredriks stiltips härom dagen fick mig att kolla upp smyckesutbudet för män och jag insåg snabbt att danskarna kunde göra något annat än röd korv och billig öl: nämligen stiliga smycken som dessutom är relativt maskulina.

Danska märket (a)bout gör t.ex. ganska roliga accessoarer till ett billigt pris och även om de har riktiga bottennapp i kollektionen också.  Danska märken har ju av någon märklig anledning en fäbless för det tokroliga (se t.ex. rave/clown/fräna märket Humör.) Men (a)bout har faktiskt lyckats med att slöjda ihop några sköna smycken och accessoarer med skinndetaljer. Väl värt ett besök.

Annars gjorde ju även Pilgrim (också de röda och vita) en del klockrena halsband i sina herrkollektioner, men ska jag vara ärlig så har jag inte hittat någon ny kollektion för pojkar i alla åldrar 2010.

Sen har vi även märket Konrad vars hemsida och produkter har en hel del gemensamt med tidigare nämnda (a)bout. Kan det vara så att det är samma märke?

Med andra ord, Brian Laudrup köper kanske sina landsmäns smycken och det tänker jag också göra.


/ D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0