Tidsfördriv

När jag var liten var mina favoritspel på min gamla 386:a av typen "peka-klicka-äventyr". Spel från Lucas Arts som Day of The Tentacle, Sam & Max och kanske framför allt Monkey Island-serien tog periodvis upp mycket av min fritid.

Nu för tiden behöver man inte trycka in ett gäng disketter i datorn för att spela de två första delarna av Monkey Island, det räcker nämligen med att ladda ner dem i din iPhone eller iPad. 22 spänn per spel och värt varenda öre.
Det är min räddning på tråkiga bussturer och sega tågresor.


Nu vore det trevligt om Day Of The Tentacle också fick ett ansiktslyft och introducerades på iPhone. Det var mitt favoritspel i mitten av 90-talet. Nostalgi, någon?

/ D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0