Pentax Optio H90




Jag har länge varit ute efter en smidig partykamera i en rimlig prisklass som dessutom har ett vettigt utseende och äntligen hittade jag H90.
Som ni ser på bilden ovan så påminner designen om något som blivit kvarglömt på en lagerhylla hos Pentax sen mitten av 70-talet. Med andra ord inte i närheten av lika ful som kompaktkameror har en tendens att vara. Dessutom verkar den kunna ta helt ok bilder.


Skönheten på bilden kostar endast 829 riksdaler inklusive frakt på den lätt hysteriska franska webshopen Pixmania. Om man inte gillar orange så finns den även i den lite fegare färgen silver samt den ack så klassiska fägen svart.
Då återstår endast för mig att fixa ett stiligt skinnfodral i retrostuk. Tips, någon?

/ D

Kommentarer
Postat av: Martin

Låter som ett bra köp. Funderar precis på någon liknande kamera som man inte behöver vara så rädd om. Min tidigare Ricoh R10 gav upp efter inte allt för långt tid på en blöt fest för några månader sedan!

2011-01-13 @ 23:08:40
URL: http://justanotherfashionkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0