Kebnekaise

Har återigen kikat igenom lite fotoalbum hemma hos min käre mormor. Fastnade för ett kort taget någon gång under 40-talet på min morfar med sällskap. Bilden är tagen vid foten på Kebnekaise och på den tiden skulle man tydligen klättra i berg riktigt välklädd. Skjorta och slips på alla utom en och min morfar är mannen i helsvart mundering (nr två från vänster). Han har dessutom en utstyrsel jag gärna hade tittat närmare på just nu, men allt är sedan länge borta. 
Ryggsäckarna och Jackan på mannen näst längst till höger hade gärna fått hänga i garderoben! Mycket skinndetaljer och kraftiga ullkläder. Me like!

/ F

Kommentarer
Postat av: Martin

Har du inte sett fel nu?

Den där bilden togs en fredag utanför Kåken under hösten 2010 klockan 02.45.

Workwearhipsterna hade precis plockat ut sina campingryggsäckar från garderoben, snört på sig sina Diemme Roccia Vet kängor för att kunna promenera ett par kvarter hem.

2011-01-10 @ 23:25:12
URL: http://justanotherfashionkid.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Året är närmare bestämt 1949, mars tror jag. Jag kommer ihåg detta eftersom jag var ca. 4 månader (har ett bra minne)och vinkade av pappa när han drog iväg på sin första utförsåkningsresa (hej och hå) till Kebnekajse. Dessa herrar besteg Kebnekajse väldigt tidigt på våren och höll rekordet i många år.

2011-01-13 @ 12:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0