Bortglömd lista från förra året

Ja, Fredrik. I år ska jag vara med på bild även om jag gillar att jobba incognito. Jag garanterar att jag ska vara med på minst 42 bilder i år. Det är så många som jag orkade räkna att du var med på förra året.
Angående purjolök så upptäckte jag att jag inte postat vår nyårslista, så här kommer den:

"Runt nyår brukar de flesta lista sina favoriter nästan oavsett vad det gäller. Årsbästalistor är en viktig del av vår kultur, så vi satte oss och diskuterade våra favoriter för i år, men kunde nästan bara enas om några gemensamma guldkorn vad det gäller ämnet lök, så här kommer listan:
1. Vitlök (ohotad vinnare även i år.)
2. Rödlök (äts rå på midsommar som äpplen.)
3. Purjolök (nykomling i matlagning i år. Även rå.)"



Vitlök användes för övrigt rikligt i nyårsmiddagen jag lagade på regelrätt Floydmanér till 9 personer, nämligen lax med skaldjursrisotto. Recept kommer.

Vad åt du för mat på nyår Fredrik?

/ D




Kommentarer
Postat av: Eric

schalottenlök är det nya svarta

2011-01-03 @ 14:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0