Konsten att sy

När jag var i Sthlm fick jag en skjorta av min värd. Den var för kort i ärmarna och liten i axlarna på honom, men på mig satt den som den skulle. En skjorta med riktigt fint mönster. Engelskt, herrgård, fasanjakt...lite den känslan. När jag provade den igår kväll upptäckte jag att den har en stel och i min smak, för stor krage. Nu är det så att nästan alla symaskiner har ett program för att sy knapphål. Jag har själv inte rört en symaskin sedan syslöjden i 8:an (12 år sedan), men eftersom jag är så otroligt duktig på allt, fixade jag till skjortan till en "button-down"...
Börja med att markera ut vart hålen ska sitta.
Sy där du har markerat.
Leta fram extraknapparna du fick när du köpte Acneskjortan förra året.
Sy fast knappen.
Klart!

Skjortan kommer från Engelska Pakeman Catto & Carter. De har riktigt schyssta kalsonger i trevliga färger och mönster.

/ F

Kommentarer
Postat av: Lord Wendover

Jag gillart!

2011-02-26 @ 11:20:06
URL: http://www.flickr.com/photos/lordwendover
Postat av: Fredrik

Jag gillar dig.

2011-02-26 @ 16:19:38
URL: http://enfinkarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0