Märkesmani

KING kör en pryl som behandlar olika personers märkespreferenser och vi gillar upplägget. För att ni kanske ska få ett litet grepp om David och Fredrik som är EnFinKarl så tänkte vi att det här skulle vara...ja...bra, kanske?


Intressant?

-Kanske för någon.

 

Inte för att vi tror någon bryr sig om vad vi har för typ av herrtrosor, men här kommer våra svar:

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

D A V I D

 

Kostym: Efter min tid som säljare på Topman så har jag ett par i garderoben. Favoriten är grårutig och riktigt gubbig. Underskatta aldrig billiga kostymer, lämna in dem hos skräddare och låt dem styra upp passformen.

 

Ytterplagg: Efter att ha kört min morfars gamla skinnjacka med discokrage i säkert 5 år så bestämde jag mig för att fixa en annan look. Dubbelknäppta kavajer av skepparsnitt är favoriterna. Märkesmässigt är det Whyred eller Lindeberg som passar min kroppsform bäst. Svarta, givetvis.

 

Skjortor: Vanity Collection, Red Collar Project i oversize-passform. Har dåligt med skjortor av någon anledning.

 

Jeans: Julian Red (Hoboken eller California) och klassiska 501:or.

 

T-shirt: Julian Julian Julian, Loveless-modellen i storlek large för riktigt slapp och skön passform.

 

Skor: Clarks ökenkängor. Världens skönaste sko. Skinn eller mocka spelar ingen roll.

 

Sneakers: Just nu använder jag ett par riktigt höga gröna Palladium som tydligen skulle användas av Franska armén. Vet inte om man kalla det för sneakers, dock. I somras slet jag ut ett par Whyredplimsolls och ersatte dem med ett par Alife-skor. Sen får man absolut inte glömma mina blå mockaskor från The Vael Project med den underbara Vibramsulan som är som att gå på moln.

 

Strumpor: Just nu Red Collar Project i hysteriska färger och mönster.

 

Underkläder: Nästan vad som helst, bara de gör jobbet.

 

Portfölj/väska: Olika beroende på situation och övrig stil, men nyköpt laptopväska från Red Collar Project används ofta.

 

Resväska: Samsonite som överlevt ett gäng turnéer och äventyr. Kommer förmodligen överleva mig.

 

Plånbok: Ganska klassisk run-of-the-mill skinnplånbok. Varje gång jag använder den funderar jag på att köpa en ny.

 

Solglasögon: Ray-Ban, modellen Boheme. Min far fick dem i 40-årspresent och använde dem aldrig. Jag å andra sidan har använt dem oerhört mycket.

 

Klocka: Vintage Seiko. Fick den av min morfar för ett gäng år sedan och är en av mina käraste ägodelar. Snittet på den skvallrar om 70-talsdesign. Men ganska minimalistiskt klassisk. Sen ligger det en gammal 80-tals-Casio och skaver i någon byrålåda.

 

Butiker: Är rätt dålig på att gå i affärer nu för tiden, men Kålle & Ada är värda ett besök i Göteorg. Detsamma gäller Ted Bernhardtz. Annars gillar jag second hand-browsing. Hittar ytterst sällan något, men när jag väl gör det så är det oftast magiskt. Mina favoritjeans är t.ex. ett par väl inslitna Julian Red som jag köpte på Emmaus för 250 spänn.

 

Webb: Junkyard.se, där Kid Down tillhör teamet. Men gillar även Caliroots Premium-shop. Shoppar faktiskt det mesta via nätet numera. Jobbade i butik länge och är mer än less på den miljön.

 

Skräddare: En riktigt sur gubbe i centrala Göteborg. Jag brukar kalla honom Lennart. Han är snabb och billig.

 

Skomakare: Har aldrig varit hos någon. Köper nya skor.

 

Kemtvätt: Ett ställe bredvid min flickväns jobb. Snabba och billiga. Jag lyckas av någon anledning alltid få kläder smutsiga. Ganska direkt.

 

TV: En massiv pjäs från Philips. En gåva från min vän Pål som inte orkade flytta med den till Stockholm.

 

Stereo: En gammal NAD-förstärkare och ett par gamla Panasonic-högtalare som låter gudomligt tillsammans. Vinylspelaren är en saftig DJ-sak från Omnitronic som jag fyndade från Tradera.

 

Mobiltelefon: Jag och mobiler brukar inte komma överens, så jag hade en ZTE för 299:- på Mediamarkt. Nyligen fick jag en rosa Samsung av min syster som verkar kunna göra jobbet till jag har sönder den eller tappar bort den.

 

MP3: Någon hysteriskt billig Creativespelare. Jag och småprylar kommer som sagt inte riktigt överens, så ju billigare och simplare desto bättre.

 

Dator: Skaffade nyligen en Mac och ska jag vara ärlig så fattar jag inte varför jag inte har gjort det tidigare.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


F R E D R I K


Kostym: Har ännu inte investerat i en hel kostym, men använder ett flertal kavajer! Favoriterna är en grå ullkavaj från Acne och en fiskbensmönstrad grå kavaj från H&M.


Ytterplagg: En halsduk med fickor i ändarna (perfekt för pocketböcker) från Whyred och alla mina jackor som hänger i garderoben. Måste jag välja en blir det nog Brandmansjackan från Fay inköpt på Herr Judit.


Skjortor: Acne, utan tvekan! Har alltid gillat deras känsla för kvalitet och påhittigheten i designen. Har även favoriter från Comme Des garcons och Patrik Ervell. Suktar just nu efter en skjorta från Gitman.


Jeans: Har ett par jeans från Vintage 55 som jag alltid längtar hem till, men de börjar dessvärre bli svåra att få på (Konstigt att alla jeans jag äger har krympt)! Det här med skengraviditet kanske stämmer!?


T-shirt: Av någon anledning går jag sällan i bara t-shirt, men har ett par fina från Acne i ett tyg som huden gillar.


Skor: Just nu i höstrusket använder jag ett par kängor från engelska Tricker´s. Till våren ska jag investera i ett par brogues i brunt eller svart. Klassiskt och fint tycker jag!


Sneakers: Ett par från Comme des garcons i samarbete med Converse.


Strumpor: Vita Intersport uppdragna över jeansen……not! Här tycker jag faktiskt många borde rycka upp sig! Finns många fina strumpor från t.ex. Happy Socks, men mina favoriter är i ull som jag köpte i en holländsk by förra året! Rätt kvalitet håller länge.


Underkläder: Får nog hålla med min kära David på den punkten! Det får dock inte sitta åt för mycket runt ”paketet”!


Portfölj/Väska: Har en kanvaspåse med fint tryck från svenska väsktillverkaren Sandqvist och min lilla ”Manpurse” i skinn från Italien.


Resväska: Se ovan. Ett par kalsonger och tandborste brukar räcka för mig.


Plånbok: En liten skinnsak med kortfickor i som jag fick på en mässa.


Solglasögon: Har inga, men tror jag ska fixa ett par clip-on till mina glasögon!


Klocka: Samma sak här…har en gammal Casio liggandes någonstans, men det skulle sitta fint med en vintage amerikansk armeklocka som man kan klicka hem från Ebay.


Butiker: På Herr Judit i STHLM hittar man det mesta inom vintage, sen tror jag listan skulle bli för lång om man radade upp alla butiker, men Tres Bien i Malmö är bra och Fever, Grandpa samt Scout i GBG för att nämna några!


Webben: Herr Judit, Tres Bien Shop, Grandpa, Opening Ceremony och Inventory är några att rekommendera!


Skräddare: Har faktiskt bara besökt ett skrädderi som heter Janssons skrädderi i GBG. Duktiga är dom iaf.


Skomakare: Stället (Kommer inte ihåg vad det heter) i Källaren inne i Nordstan, Göteborg. Alltid lika trevliga killar!


Kemtvätt: Tvättar för hand eller kör finprogrammet på tvättmaskinen. Har klarat mig förvånansvärt bra ifrån fläckar!


TV: En ”plattis” från LG


Stereo: Har småbarn så det blir mest musik i mina Koss porta pro.


Dator: En MacBook. Har i princip funkat felfritt i 1,5 år!

Skjorta: Comme des garcons

Slips: Peer of scandinavia

Byxor: Fifth Avenue Shoe repair

Skor: Filippa k

Väska: Vet ej. Italiensk och inhandlad hos Herr Judit

Hängslen: I skinn från H&M

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Vet inte om någon blev visare efter det där mastodontinlägget, men gjort är gjort.

 


Kommentarer
Postat av: Fashionmonkey

JA men visst är det så:) ja detsamma!

2010-10-28 @ 22:42:20
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0