Edinburgh Del: 1

Så där ja. Nu var resan avklarad och Edinburgh var som förväntat - Mycket kiltar, mycket whisky och
Braveheart-liknande omgivningar! Det var bra....riktigt bra! Tänkte att jag lägger upp del: 1 i form av bildkavalkad med tillhörande kommentarer. Varsågod!
Första dagen hittade vi en stor kulle med utsikt över hela staden.
På kullen fann vi massa gamla monument som jag inte orkade läsa om,
men fint var det! Här står jag och min far på ett av monumenten.
Min bror Johan testar kanon och den funkade kanon (någon från götet kanske skrattar).
"With canon you can" som jag brukar säga.
Här testar jag en kanon jag med. Denna bastanta sak stod uppe på
Edinburgh Castle och sköt iväg kulorna i bakgrunden ca 3 km när den var i bruk.
"The Whisky Experience". Guidad rundtur i hur man framställer denna dryck och
själva hade de samlat på sig över 3000 sorters whisky. Självklart fick man smaka
på fem sorter från olika delar av landet. Missa inte detta om ni tar er till Edinburgh.


Imorgon kommer Del: 2 med bilder från Highlands, öldrickning och lite shopping.


Cowabunga / F

Kommentarer
Postat av: Albinenya

Good web with cool info. Thanks.

2011-03-01 @ 09:52:48
URL: http://albinenya.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0