Alex James

Blur var länge ett band jag gillade (fram till den fruktansvärda Think Tank, hur skulle det kunna bli bra utan Graham Coxon?) Dessutom är samtliga medlemmar, förutom den där horribelt fule rödtotten bakom trummorna, personer som jag "lånat" massor av rent stilmässigt. Ända sedan mitten av 90-talet med Fred Perry-pikéerna, 00-talet med amerikanska second hand-t-shirts och arméjackor och, det som jag nu är inne på, senare tids gubbe-på-rävjakt-i-storstan-stil har jag snott deras stil rakt av.
Gubbarna, för de är faktisk rätt gamla nu, har det delvis fortfarande. För medan Damon Albarn medelålderskrisade och adopterade nån typ av hiphopstil och Graham Coxon blev deprimerad och Beatlesvuxen (dock fortfarande stilig) så blev den evige playboyen Alex James osttillverkare på engelska landsbygden och stiligare än någonsin.
En av de få basister i världen som faktiskt är cool på riktigt.
Om någon vill debattera om herr James faktiskt är cool eller inte så föreslår jag att man läser hans biografi Bit of a Blur först. Läs den ändå. Strålande läsning oavsett vad man tycker om Blur.
/ D

Kommentarer
Postat av: Ilyasmette

I kinda like it. Thanks!

2011-03-02 @ 08:25:58
URL: http://ilyasmette.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0