Piké

Efter att jag fyndade en pikétröja från Julian Red strax innan jul så har jag återfunnit kärleken till det där plagget som tennisspelarna föredrar. Då min preferens klädmässigt på senare tid dragit mer och mer åt det anglofila hållet så kan det kanske vara så att jag har återgått till min britpopperiod då jag var runt 14 och föredrog Fred Perry-loggan framför allt annat (mina Clarkskängor har för övrigt hängt med sen dess.)
Eller så kanske jag har blivit gammal och vill klä mig sådär coolt som man gjorde när man var ung och tuff. Hur som helst så vill jag slå ett slag för pikétröjan. Man kan ha på sig det även om man inte är skinhead, tennisproffs eller pensionär. Jag tror det i alla fall.




/ D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0