Lucka # 5

Ok, de är väl egentligen inte särskilt snygga alls.
De påminner en del om nåt som valfri medlem Kiss skulle kunna ha på sig när han trött plågar sig igenom Rock'n'roll All Night för miljonte gången. Men de är löjligt bekväma, vinterns motsvarighet till badtoffeln. Jag pratar naturligtvis om Clarks curlingkängor.
Jag köpte mitt par för kanske fem år då att jag hade gått och frusit i mina ökenkängor en hel vinter.
Sen tog det ett par år innan jag valde att använda dem, framför allt kanske med tanke på ruggigt tighta jeans var på modet och mina Julian Reds i Hobokenmodellen inte direkt funkade med curlingsportens stolthet, som i ärlighetens namn faktiskt är riktigt otympliga.
Vill man gå ännu mer hardcore så kan man köpa Ballys motsvarighet, som visserligen kostar lite mer, men som lever längre än dig. Garanterat. Och du behöver aldrig frysa om fötterna.
/ D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0